Milí maturanti, z médií jistě víte, že od 11. května se opět otevřou školy pro vás, maturanty. Účast na výuce bude dobrovolná a do 29. 5. 2020 bude souběžně s konzultacemi probíhat i on-line výuka.
Jak budou konzultace probíhat?
- Do 6. 5. 2020 vypracujeme harmonogram konzultací
maturitních předmětů. Vždy budete s předstihem vědět, které téma bude
probíráno.
Denní studium
- v jedné třídě bude max. 15 žáků, rozpis žáků
v učebnách bude zveřejněn do 7.5.2020
- v lavici bude sedět každý sám
- výuka od 8:00 hodin dle stanoveného harmonogramu
Kombinované
nástavbové studium
- v jedné třídě bude max. 15 žáků, rozpis žáků
v učebnách bude zveřejněn do 7.5.2020
- v lavici bude sedět každý sám
- výuka v úterý od 13:05 hodin dle
stanoveného harmonogramu
- materiály k probíraným tématům budou nepřítomným
žákům na vyžádání zaslána
Co pro vaši
bezpečnost uděláme?
Vytvoříme pro vás maximálně bezpečné prostředí, které se řídí pokyny MŠMT
Nejdůležitější informace:
Příchod ke škole a pohyb před školou
Pohyb žáků před vstupem do školy bude organizován podle těchto principů:
- Minimalizovat velké shromažďování osob před
školou; škola zajistí organizaci pohybu osob před školou.
- Před
školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými
opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
- Pro všechny osoby nacházející se před školou
platí povinnost zakrytí úst a nosu.
- Organizovat shromáždění žáků ve skupinách tak,
jak budou následně společně ve třídách.
- Žáky před školou vyzvedne pověřený pedagogický
pracovník, který žáky organizuje do skupiny a vyzvedává je.
- Pokud je to nutné, rozvrhnout časy příchodu žáků
tak, aby v jeden čas k budově školy dorazilo současně méně lidí (např. nástup
jednotlivých ročníků nebo tříd v časovém odstupu).
- Pokud není možné organizovat shromáždění do skupin před budovou školy, je nezbytné zajistit průběžný příchod žáků a jejich
plynulý přesun do tříd.
- Škola stanoví zároveň přiměřená pravidla
odpovídající režimu odchodu žáků ze školy tak, aby nedocházelo k nadměrnému
shromažďování osob před budovou školy.
Vstup do budovy školy
- u vstupu do budovy bude
každému žákovi změřena teplota
- Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům,
nikoliv doprovázejícím osobám.
- Pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách,
aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami.
- Všichni
žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
- Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2
roušky a sáček na uložení roušky.
- Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých
se žáci mohou pohybovat.
- Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická
pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného
zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze
skupiny či přípravy.
- Škola organizuje provoz v šatnách, případně
místech určených k odložení svrchního oděvu a přezutí tak, aby se zamezilo
setkávání žáků z různých skupin.
V budově školy
- Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva
toalet či společných prostor bude nutné organizovat tak, aby byly
minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců
školy.
- Při přesunech je vhodné dodržení odstupů 2 metry
vždy, když je to možné (nejméně 1,5 metru).
- Ve společných a venkovních prostorách se mohou v lichých/sudých přestávkách střídat například třídy lichých/sudých ročníků.
- Pokud je to možné, doporučuje se trávit
přestávky venku.
- Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou
dobu mimo třídu nasadí roušky.
Ve třídě
- Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci na ruce. Doporučuje se i předchozí umytí
rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
- Složení skupin žáků bude stanoveno předem a bude
neměnné, bude nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků.
- Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15 s tím, že je nezbytné dodržet zásadu jeden žák v lavici ve třídě.
- V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí
pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5
metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se
roušky nosit i ve třídě.
- Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
- Lavice ve třídě budou uspořádány tak, že umožní
dodržet stanovený odstup mezi žáky – 2 metry (nejméně 1,5 metru)
- Žáci si po každém vzdělávacím bloku
vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
- V každé třídě bude nezbytné často větrat
(minimálně jednou za hodinu po dobu 5 min).
- Škola bude vést evidenci o docházce žáků do školy.