EKONOMIKA A MANAGEMENT SPORTU

63-41-M/01

Lyžování s Euroškolou

PROČ STUDOVAT EKONOMIKU A PODNIKÁNÍ?

Vyzkoušíš si vedení studentské fiktivní firmy a staneš se organizátorem sportovních akcí. Zjistíš, jak funguje vedení a financování sportovního klubu včetně získávání zdrojů k jeho financování. Prostřednictvím praxe ve školním časopisu se naučíš psát komentáře ze sportovního prostředí. Získáš tak velké praktické dovednosti a své znalosti prohloubíš pomocí odborných předmětů, jako je marketing a management sportu, teorie sportovního tréninku či psychologie sportu.

JE TENTO OBOR PRO TEBE?

Baví tě sport?
Provozuješ ho aktivně a chceš v oblasti sportu působit i nadále? Ať již jako aktivní sportovec či trenér. Nebo tě láká starat se o finanční zabezpečení chodu oddílu. Studiem tohoto oboru se ti otevírá široká škála možností!

JAKÉ BUDEŠ MÍT UPLATNĚNÍ?

S tímto oborem získáš opravdu hodně možností – pracovat můžeš v téměř jakémkoliv ekonomickém, obchodním nebo personálním úseku malých firem i velkých korporací. Ať jsou to banky, pojišťovny nebo státní správa. Díky zaměření na management sportu získáš další možnosti uplatnění
ve sportovních oddílech a klubech, sportovních svazech či zastřešujících organizacích. Zároveň získáš skvělé předpoklady pro studium na vysoké škole.

JAKÉ JE U NÁS ŠKOLNÉ?

Školné pro školní rok 2025/2026 je 1100 Kč/1 měsíc.
Školné je třeba uhradit dle platebních podmínek.

ODBORNÁ PRAXE

  • Praxe ve sportovních klubech,
  • možnost získání potřebných osvědčení pro sportovní činnost,
  • praxe ve sportovních oddílech,
  • trénování dětí i dospělých,
  • spolupráce s Českou unií sportu,
  • organizace sportovních akcí,
  • fiktivní firma Strakonomka, s. r. o.

AKTIVITY

  • Projektové a jazykové týdny ve výchovně vzdělávacím centru v německém Waldmünchenu,
  • adaptační kurz,
  • poznávací zájezdy,
  • lyžařský, vodácký kurz a cykloturistický kurz,
  • jsme online - WIFI připojení.

KURZY

  • Spolupráce s německou ekonomickou školou Wirtschaftsschule,
  • organizace soutěže EUROBOJ,
  • finanční gramotnost,
  • zapojování žáků do projektové výuky,
  • kulturně vzdělávací stáže v německém Erlangenu.

FINANČNÍ GRAMOTNOST

  • Vývoj české koruny,
  • sestavení osobního rozpočtu
  • seznámení se s vytvořením rodinného rozpočtu
  • seznámení s problematikou finanční gramotnosti
  • způsoby placení – upozornění na úskalí při použití platebních karet.
studenti oboru Ekonomika a reklamní grafika
studenti oboru Ekonomika a reklamní grafika

STUDENTSKÁ FIKTIVNÍ FIRMA STRAKONOMKA, s. r. o.

Firma vznikla v rámci školního projektu 12. 9. 2012 a má 3 hlavní cíle:

  • naučit jak správně a efektivně pracovat ve skutečné firmě,
  • reprezentovat Euroškolu v rámci projektů této firmy,
  • vydávat studentský magazín.

DALŠÍ AKTIVITY FIRMY:

  • organizace výstavy aut během konání Václavské pouti ve Strakonicích,
  • organizace soutěže Euroboj pro žáky ZŠ.

PROJEKTOVÝ TÝDEN

  • Založení společnosti,
  • vyplňování dokladů,
  • účtování dokladů,
  • vytvoření pracovní smlouvy a přihlášky zaměstnance,
  • výpočet a účtování mezd,
  • sestavení přiznání k DPH,
  • vytvoření přiznání DPFO a DPP.